#چگونگی_انحلال_اردوی_جمهوری_اسلامی_افغانستان 
#کتاب_طلای_زرد_Gloden_Yellow 
نويسنده: #مارک_جمیز_Mark_Jems ژورناليست امريکايی 
ترجمه نوراقا ولی زاده Nooraga waliezada...

#پرتوکول_اول: 
شماره کود رسمی : 
‏(000458 - PLHC- 222/ 14000/PO) اسلام آباد پاکستان : 7 جولای 1992 میلادی :

رسما اغاز اعلان انحلال وزارت دفاع و وزارت امنیت دولتی را توسط رییس جمهور اسلامی افغانستان برادر مجاهد ما پروفسور برهان‌الدین ربانی و صدراعظم پاکستان نواز شریف اعلان میداریم :

مارک جمیز در کتاب خود در مورد برهان‌الدين چنین بیان میدارد :

برهان الدین ربانی که تابعیت کشور انگلستان داشت و در سال 1992میلادی بعد از صبغت الله مجددی ریس جمهور در افغانستان بود در اولین سفر خود به پاکستان به همراهی ریس ارتش پاکستان جنرال وحید و رییس سازمان ای اس آی جنرال اختر شوکت دو پروتکل مهم را بطور مخفی و اشد محرم میان برهان الدین ربانی، ارتش و ای اس ای پاکستان به امضا رسانید. پیرامون دو موضوع اردو ، و وزارت امنیت دولتی که از زمان حزب دموکراتیک خلق افغانستان و مهم ترین اردو و سازمان امنیت در منطقه بود صورت گرفت. پاکستانی ها به پیروزی مجاهدین در افغانستان توانستن این دو ارگان مهم و قوی را از ریشه و تهداب انحلال ساخته و سلاح های مهم و مدرن اردو ان زمان را و راز های مهم استخباراتی را به پاکستان انتقال دادند ابته که پاکستانی ها بخاطر همین روز منتظر بودند. اردو سابق افغانستان سلاح های مهم ذیل را در اختیار داشت که در جنگ ها در آن زمان در بر علیه مجاهدین استفاده مینودند.
*راکت اسکارد زمین به هوا دارای دو معادل 
* معادل اس 300
*معادل اس 900 
*تانک های محاربوی تی 60
*زرهپوش های محاربوی به معادل های مختلف 
*طیارات جیت جنگی به معادل های مختلف 
*طیارات ترانسپورتی به معادل های مختلف 
*هلیکوپتر های جنگی و ترانسپورتی به معادل های مختلف و دیگر سلاح ها و وسایط جنگی گوناگون. که پاکستان از بابت آن که مبادا ارتش سابق افغانستان دوباره قدرت نظامی وسیاسی را در اختیار بگیرند در حراس بوده و مبادا استفاده دوباره ان در مقابل حکومت مجاهدین از آن استفاده کند یکی از دلایلی بود که پاکستان توانست توسط برهان‌الدين ربانی آنرا انحلال و از بین ببرد. البته نظر شخصی برهان الدین ربانی در مورد این دو ارگان مهم این بوده که پرسنل این دو وزارت مهم را کمونیست میشمرد و کافر میدانست و سران پاکستانی برای ربانی این موضوع را پیشنهاد کردند که برای ریشه کن ساختن کمونیسم در افغانستان برای همیش حالا وقت آن فرا رسیده و برای دایم خود را از این بابت آسوده سازید.

مارک جیمز در کتاب خود بیان میدارد.

جمهوری اسلامی پاکستان با افتخار و سربلندی توانست که با حمایت خود از تنظیم های جهادی و برادران مسلمان افغانستان حکومت مورد تایید شوروی را در افغانستان از پا در آورد که باعث سر افرازی ملت های پاکستان و افغانستان گردید و حالا برادران مسلمان افغان قدرت نظامی و سیاسی را در تشکیل یک حکومت اسلامی که متشکل از همه تنظیم های جهادی و اقوام در افغانستان است در اختیار دارند. بنا با یک توفق رسمی میان حکومت پاکستان و حکومت تازه بنیاد اسلامی افغانستان برای ریشه کن ساختن اردوی افغانستان که توسط شوروی و برای تعرض بالای دیگر کشور ها منجمله پاکستان ساخته شده بود برای انحلال و از میان برداشتن آن امروز توسط این پروتکل که شامل (10) ماده میباشد رسما اغاز اعلان انحلال آنرا توسط رییس جمهور اسلامی افغانستان برادر مجاهد ما پروفسور برهان‌الدین ربانی و صدراعظم پاکستان نواز شریف اعلان میداریم :

1- افغانستان بعد از میان برداشتن و انحلال کامل اردو نظامی که توسط شوروی برای حمله به پاکستان و تسخیر خاک های پاکستان پلان گردیده بود بعد از این از هیچ ناحیه مورد خطر قرار نمی گیرد ارتش پاکستان خود را موظف میداند و همان طوری که در زمان جهاد دوش به دوش و قدم به قدم با برادران مجاهدین افغان در جبهه های جنگ در داخل افغانستان سهم داشت هیچگاه حکومت اسلامی افغانستان را تنها نگذاشته و باز هم به یاری برادران خود در صورت احساس خطر همکاری مینماید.

2- پاکستان همان طوریکه تنظیم های جهادی را یاری و همکاری نمود همچنان نیازمند کمک های حکومت اسلامی افغانستان که شما برادر مجاهد جناب برهان‌الدين ربانی حالا ریس جمهور آن هستید ما را در مقابل خطرات کشور هند به پاکستان یاری رسانید.

3- تسلیم دهی راکت های اسکارد شوروی به جمهوری اسلامی پاکستان که از طرف شوروی برای اردوی جمهوری دموکراتیک خلق افغانستان توزیع گردیده بود تا خاک پاکستان را مورد اصابت قرار دهد چون شوروی دیگر حاضر نیست که مواد سوخت و بقیه لوازمات آنرا به افغانستان کمک کند و از جهت دیگر پاکستان علاقه ندارد تا این راکت ها توسط تنظیم های که مورد حمایت جمهور اسلامی ایران در افغانستان میباشد و تسلیم دهی آن به کشور ایران صورت گیرد.

4- تسلیم دهی تماما طیارات جیت های جنگی فعال و غیر فعال طیارات ترانسپورتی فعال و غیر فعال هلیکوپتر های فعال و غیر فعال قوی هوایی که توسط شوروی برای اردوی جمهوری دموکراتیک افغانستان توزیع گردیده بود و تسلمی آن به ارتش جمهوری اسلامی پاکستان.

5- انعده وسایط های زرهدار فعال و غیر فعال که شامل تانک ها ،زرهپوش ها ، و عراده جات ثقیل که اردوی جمهوری دمکراتیک خلق افغانستان مورد حمایت شوروی داشت تسلیم دهی ان به ارتش جمهوری اسلامی پاکستان.

6- در تشکیل جدید اردوی حکومت اسلامی افغانستان مشاورین نظامی ارتش پاکستان برای تعلیم ، تربیه و آموزش نظامی به پرسنل اردوی حکومت اسلامی افغانستان شامل این پروتکل بوده و بعد از امضا ء طرفین مدار اعتبار است.

7- حکومت اسلامی پاکستان از هر گونه پروتکل نظامی کشور هند به همراهی حکومت اسلامی افغانستان آنرا خلاف قوانین خود دانسته و اجازه نمی دهد که هند دشمن پاکستان در امور کشور مسلمان و برادر افغانستان دخالت داشته باشد.

8- حکومت اسلامی پاکستان همچنان به خود اجازه نمی دهد تا جمهوری اسلامی ایران همانند هند در مسایل سیاسی، نظامی حکومت اسلامی افغانستان مداخله نماید.

9- افسران عالی رتبه ارتش پاکستان این را بخود اجازه می دهد که بدون کدام ممانعت هر وقت و هر زمان در تعینات افسران عالی رتبه اردوی اسلامی افغانستان نقش بارز داشته و از صلاحیت های خود میداند.

10- این پروتکل بعد از امضا ء نخست وزیر جمهوری اسلامی پاکستان جناب نواز شریف و برهان الدین ربانی ریس جمهور اسلامی افغانستان منحیث سند رسمی اعتبار داشته و دارایی 10 ماده که درج این پروتکل است مورد قبول و تایید مقامات عالی رتبه طرفین میباشد.

محل امضا 
نواز شریف صدراعظم جمهوری اسلامی پاکستان. 
7 جولای 1992 میلادی. 
اسلام آباد پاکستان

محل امضا 
برهان الدین ربانی ریس جمهور اسلامی افغانستان. 
7 جولای 1992 میلادی 
اسلام آباد پاکستان.

ترجمه متن انگلیسی #پروتکل_دوم : در مورد انحلال وزارت امنیت دولتی جمهوری دموکراتیک خلق افغانستان :

پروتکل سازمان استخبارات پاکستان ای اس ای به همراهی برهان الدین ربانی ریس جمهور اسلامی افغانستان و جنرال اختر شوکت ریس عمومی سازمان ای اس آی پاکستان :

شماره کد. رسمی :

( I/YTD/TPL/00000 -71469-00024/III-FGA /4499 )

اسلام آباد پاکستان 
9 جولای 1992 میلادی :

1- سازمان ای اس آی از جناب برادر مسلمان و مجاهد جناب برهان‌الدين ربانی ریس جمهور اسلامی افغانستان در خواست می گردد تا در اختیار گذاشتن انعده کود های جاسوسی شماره 0012/675 و شماره QRE/9427 و شماره CCX/VBM/5511 و شماره ZAQ/RRTE/9000 وزارت امنیت دولتی جمهوری دمکراتیک خلق افغانستان که از طریق کشور هندوستان در خاک پاکستان فعالیت های جاسوسی را در مورد ارتش و سازمان ای اس آی انجام داده اند.

2 - سازمان ای اس آی مطالبه دارد تا دسترسی انعده افسران ای اس آی را در مورد مغزن خانه های تشکیلاتی وزارت امنیت دولتی جمهوری دموکراتیک خلق افغانستان در اختیار افسران ما قرار دهید .

3- سازمان ای اس آی اسنادی را در دست دارد که در سال 1987 میلادی وزارت امنیت دولتی جمهوری خلق افغانستان از سلاح هسته‌ای پاکستان جاسوسی کرده بود که نوع و مقدار راکت های هسته‌ای را از ارشیف ارتش پاکستان بدست آورده بود بنا در اختیار گذاشتن تماما مدارک و اسناد های اشد محرم این وزارت را در اختیار کارشناسان سازمان ای اس آی قرار دهید.

4- کارشناسان و دوکتورین استخباراتی ای اس آی بدون هیچ ممانعت میتواند از خاک افغانستان در مقابل دشمن خود هندوستان فعالیت های استخباراتی را انجام داده از طرف جمهوری اسلامی افغانستان در مورد وظایف ما باید مداخله صورت نگیرد.

5- سازمان ای اس آی برای مقاصد استخباراتی خود در مورد استان زاهدان جمهوری اسلامی ایران از خاک افغانستان در ولایت زابل برای اقوم بلوچ های آنطرف ایران فعالیت های تجسسی و استخباراتی انجام می دهد و در این زمینه از طرف جمهوری اسلامی افغانستان هیچگونه مداخله قابل پذیرش نیست .

6- سازمان ای اس آی تا زمانیکه ضرورت داشته باشد از معدن اورانیوم ولایت هلمند استفاده میکند و از بابت استخراج آن به حکومت اسلامی افغانستان قیمت آنرا پرداخت نمی کند.

7- سازمان ای اس آی شبکه القاعده، شبکه جلال الدین حقانی، حرکت اسلامی ازبکستان، و تعداد دیگر از گروه های که توسط این سازمان برای کشور های آسیایی میانه، ایران و افغانستان در زمان جهاد در داخل خاک پاکستان برای مقاصد و منافع پاکستان آنها را تشکیل داده بود انتقال مکمل این گروپ ها را در ولایت های کنر،خوست ،پکتیکا، هلمند، قندهار، لغمان ، لوگر و جلال آباد انجام میدهد و رفت و آمد کارمندان ای اس آی در داخل افغانستان به همراهی این گروپ ها آزاد بوده و هر انزمان که ای اس آی خواسته باشد این گروپ ها را به هر نقطه که مورد پلان باشد به عملیات های مختلف اعزام میدارد.

محل امضا 
جنرال اختر شوکت ریس عمومی سازمان ای اس آی پاکستان 
9 جولای 1992 میلادی 
اسلام آباد پاکستان :

محل امضا 
برهان‌الدين ربانی رییس جمهوری اسلامی افغانستان 
9 جولای 1992 میلادی 
اسلام آباد پاکستان

بعد از دکتور نجیب الله افغانستان دیگر قهرمانی ندارد❗❗❗
این را به تمام اشرار، مجاهلین و جنگ سالاران برسانید👇👇

Post a Comment Blogger

 
Top